0 
دولت از قیمت‌گذاری خودرو دست بردارد
دولت از قیمت‌گذاری خودرو دست بردارد

دولت از قیمت‌گذاری خودرو دست بردارد

رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌و‌کار اتاق تهران یکی از چالش‌های اصلی صنعت خودرو در ایران را قیمت‌گذاری دانست و گفت: این موضوع همواره مانعی پیش‌روی توسعه خودروسازی کشور بوده است.

محمدرضا نجفی‌منش افزود: بحث قیمت‌گذاری خودرو خیلی وقت پیش باید تمام می‌شد و حالا هم خیلی دیر شده است؛ ما اعتقادمان بر این است که همان طور که بسیاری از کالاها دیگر، شامل قیمت‌گذاری نمی‌شوند؛ باید برای خودرو نیز همین اتفاق رخ دهد. وی با بیان اینکه تاکنون مجوز تولید خودرو به 81 واحد داده شده و حدود 17،18 واحد در حال تولید هستند و به همین میزان واحد و شرکت نیز کار واردات خودرو را انجام می‌دهند، گفت: انتظار فعالان صنعت خودرو و کارشناسان این حوزه از دولت این است که بالاخره دولت دست از قیمت‌گذاری خودرو بردارد و اجازه بدهد بازار تعیین‌کننده قیمت‌ها باشد و مردم خودشان شرایط را انتخاب کنند. نجفی‌منش افزود: خرید خودرو و خانه از محل درآمدهای آتی صورت می‌گیرد؛ در همه جای دنیا مردم بخشی از پول را برای خرید خانه و خودرو به‌صورت نقدی پرداخت می‌کنند و مابقی را هم از بانک وام می‌گیرند و اقساط آن را پرداخت می‌کنند؛ اتفاقی که با مدیریت درست بازار در کشورمان هم می‌تواند اتفاق بیفتد. این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران در ادامه درباره نظر دولت یازدهم و دوازدهم درباره حذف قیمت‌گذاری خودرو اظهار کرد: در دولت گذشته شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت آقای نعمت‌زاده به شدت مخالف حذف قیمت‌گذاری خودرو بود و در نتیجه این بحث به نقطه‌ای نرسید، ولی ما در این دولت تلاش‌ها را از سر گرفته‌ایم و باید ببینیم در نهایت وزیر جدید چه تصمیمی می‌گیرد.
محمدرضا نجفی‌منش درباره قیمت‌گذاری خودروهای جدیدی که وارد بازار ایران می‌شوند و تولیدات مشترک ایران خودرو و سایپا با شرکت‌هایی مثل رنو و پژو هستند، گفت: شرکت‌های خارجی و بین‌المللی اصلا موضوع قیمت‌گذاری را قبول ندارند؛ چراکه این موضوع را مانعی جدی برای فعالیت خود می‌دانند، ولی از آنجا که قیمت‌گذاری خودرو، در محدوده خودروهای بالای 40 میلیون تومان صورت می‌گیرد؛ بنابراین این خودروها شامل قیمت‌گذاری نمی‌شوند و بازار قیمت آنها را مشخص می‌کند.

منبع : سایت اتاق بازرگانی تهران

نوشتن دیدگاه