0 
پریوس همچنان صدرنشین فروش خودروهای پلاگین هیبریدی
پریوس همچنان صدرنشین فروش خودروهای پلاگین هیبریدی

پریوس همچنان صدرنشین فروش خودروهای پلاگین هیبریدی

ماه آگوست یکی از بهترین ماه ها از نظر فروش خودروهای الکتریکی در سراسر جهان بود، به گونه ای که این سگمنت بازار با ثبت فروش و تحویل 103 هزار دستگاه، فقط 1000 دستگاه کم تر از رکورد پیشین در ماه دسامبر بود.

فروش جهانی در این ماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال 64 درصد بیشتر شده و گفته می شود در ماه سپتامبر، رکورد جدید این زمینه ثبت خواهد شد، به طور سنتی، همواره فصل پاییز شاهد رشد فروش این سگمنت بازار بوده است.

علاوه بر این، میزان فروش از ابتدای سال جاری با نرخ بسیار بالایی در حال رشد می باشد و با میانگینی 47 درصدی حدودا به 651 هزار دستگاه رسیده است.

طی 8 ماه نخست سال 2017 محبوب ترین مدل تویوتا پریوس پرایم بوده که با 35 هزار دستگاه فروش توانسته رکورد خوبی به ثبت برساند، البته وجود برخی مشکلات مانند عدم فروش این مدل در برخی بازارها مانند ژاپن (که فروش خودرو از ماه فوریه آغاز شد) کمی بر میزان فروش، تاثیر منفی گذاشته است.

از سویی دیگر، خودروی پلاگین هیبریدی بی وای دی سونگ، تنها 5 ماه پس از آغاز فروش در چین، موفق شده وارد لیست 10 خودروی برتر از نظر فروش شود.

در ماه آگوست، رقابت بسیار نزدیکی بین خودروسازها شاهد بودیم. تسلا  با فروش بالای 59 هزار دستگاه هنوز از بقیه خودروسازها یک سرو گردن جلوتر است، بی وای دی با 2000 دستگاه کم تر رتبه دوم را به خود اختصاص داده و بی ام و، با مجموع 55683 دستگاه فروش، به رتبه سوم سقوط کرده است.

ما تاکنون چنین رقابت نزدیکی برای رتبه اول بین خودروسازها ندیده بودیم.  با نگاهی به آینده، می توان پیش بینی کرد که تسلا در ماه سپتامبر نیز خواهد توانست بالاتر از بی وای دی در رتبه نخست قرار بگیرد.

با این حال، حتی با در نظر گرفتن عرضه تسلا مدل 3 که انتظار می رود رونق زیادی به کسب و کار کمپانی در ماه های پایانی سال خواهد داد، ما پیش بینی می کنیم بی وای دی نهایتا عنوان نخست را تا پایان سال جاری به خود اختصاص دهد. طبق گزارش ها، این شرکت چینی در 4 ماه آخر امسال قصد فروش 60 هزار دستگاه انواع مدل های الکتریکی را دارد.

منبع : دنده 6

نوشتن دیدگاه