0 
نصب کروز کنترل جکS5
نصب کروز کنترل جکS5

راهنمای نصب کروز کنترل JAC S5 با سوئیچ فابریک و یونیت NT900

 اجزا و متعلقات داخل جعبه کروز S5 :

سوییچ های فرمان ، یونیت کروز کنترل، دسته سیم عمومی، دسته سیم T پدال گاز،بستهای کمربندی


ابزار لازم جهت نصب :

آچار چهارسو، پیچ گوشتی دو سو ، سیم چین، بکس 22 ،آچار T20 ،چسب برق


لطفا" مراحل نصب را به دقت و بصورت گام به گام انجام دهید.


الف : نصب کلیدهای روی فرمان


1 .سوئیچ خودرو را خارج نمایید .
2 .ایربگ را باز کنید . برای باز کردن ایربگ، به وسیله یک ابزار T20 وارد سوراخهای اطراف فرمان نمایید ، تا خارهای ایربگ آزاد شود .
3 .مهره فرمان را با بکس 22 باز نمایید (با نشانه گذاری مناسب، مراقب باشید تایم فرمان و فنر ساعتی دست نخورد) قبل از خارج کردن کامل مهره زیر فرمان، فرمان را آزاد نمایید ( با چند ضربه کوچک فرمان آزاد می شود) همچنین دقت نمایید در زمان باز و بسته نمودن فرمان، قفل فرمان حتما" باز باشد تا قفل فرمان آسیب نبیند).
4 .پیچهای سوئیچهای کنترل ضبط و قاب خالی کروز و زه دور آنرا باز و با اهرم کردن پیچ گوشتی در زیر آن، آنرا خارج نمایید. این کار باید با دقت و حوصله انجام شود، در غیر این صورت احتمال شکستن و آسیب رسیدن زه زیاد است .
5 .کلید های کنترل کروز و کنترل ضبط را نصب نمایید و پیچهای آنرا محکم نمایید .
6 .فرمان را نصب نموده و سوکت کلیدها و ایربگ را مونتاژ نمایید .
7 .مراحل نصب کلیدهای روی فرمان تمام شد .

ب: دسته سیم اصلی


1 .سیم مشکی قرمز را به مثبت پله دوم سوئیچ وصل نمایید . (برق پله دوم سوئیچ ACC(
2 .سیم سفید زرد به پایه شماره 14 سوکت عیب یاب OBD2 و سیم سفید ابی به پایه شماره 6 همین سوکت وصل شود . سوکت عیب زیر فرمان بالای پای چپ راننده قرار دارد . در صورت وجود سوکت فابریک سوکت را وصل نمایید . (سوکت سبز رنگ )
3 .سیم آبی خط قرمز را به سمت سوکت اسپیرال زیر فرمان برده و سیم مشکی نارنجی را قطع نمایید و به سیم سمت اسپیرال نصب نمایید . سیم سمت دسته سیم ازاد باشد .
4 .ال ای دی موجود را در جای مناسب و بنا به نظر مالک خودرو و یا سلیقه خودتان جایی که در دید باشد متصل نمایید .

 

د: سوکت پدال گاز


سوکت نری مادگی تی موجود را روی سوکت پدال گاز متصل نمایید .


بعد از اطمینان به اجرای صحیح مراحل نصب بالا , سوکتهای ECU کروز را متصل نمایید و تست درجا را انجام دهید در صورت عملکرد صحیح تست عملی را انجام دهید .


تست در جا :


1 .سوییچ را باز کنید و پنج ثانیه صبر نمایید.
2 .سوییچ را ببندید.
3 .کلید ON را بزنید ( کروز را روشن نمایید ).
4 .شاسی SET را نگهداشته وسوئیچ خودرو را باز نمایید .
5 .دستگاه شروع به بوق زدن مینماید چراغ نارنجی روشن می شود شاسی ست(SET) را رها کنید بوق قطع می شود با گرفتن ترمز یا شاسی کنسل و چراغ نارنجی خاموش می شود.
6 .در صورت شنیدن شش بوق سیمهای سفید ابی و سفید زرد سوکت OB2 وصل نیست یا باید جابجا شوند یا اشتباه وصل شده اند . (سیمهای اطلاعات کن می باشد.)
7 .مراحل نصب و تست درجا تمام شده است می توانید کروز را تست عملی انجام دهید .

 

یونیت های موجود پروگرام شده و مخصوص اس 5 می باشند و نیاز به برنامه ریزی ندارند . در صورت عدم کارکرد صحیح کروز بواسطه یونیت می توانید مراحل زیر را مجددا" برنامه ریزی کنید .

 

در صورت عدم کارکرد صحیح کروز موارد زیر را به ترتیب طی نمایید ( الف : تعریف کلیدها ب: تعریف پدال گاز ج: تست جاده)


الف : تعریف کلیدها:

( در صورتی که با زدن کلید ON ) چراغ سبز روشن نشد مرحله الف را طی کنید و گرنه به مرحله ب بروید .


1 .سوئیچ را باز کنید .
2 .کلید کروز در حالت ON باشد .
3 .پدال ترمز را نگهدارید .
4 .شاسی SW1 که بر روی ECU کروز وجود دارد را چند ثانیه توسط پیچ گوشتی باریک نگهدارید . دستگاه 6 بوق بزند .
5 .به ترتیب شاسی SW1 و پدال ترمز را رها کنید , دستگاه سه بوق بزند .
6 .پدال ترمز را نگهدارید , دستگاه باید 1 بار بوق بزند , کلید SET را فشار دهید و نگهدارید . پدال ترمز را رها کنید , دستگاه باید یک بار بوق بزند . کلید SET را هم رها کنید .
7 .پدال ترمز را نگهدارید ( 2 بوق ) , کلید RES را فشار دهید و نگهدارید . پدال ترمز را رها کنید , (2 بوق ) کلید RES را هم رها کنید .
8 .پدال ترمز را نگهدارید (3بوق) , کلید Cancel را فشار داده و نگهدارید . پدال ترمز را رها کنید , ( 3 بوق ) کلید Cancel را هم رها کنید .
9 .پدال ترمز را نگهدارید (4بوق) , کلید کروز را OFF کنید . پدال ترمز را رها کنید , ( 4 بوق ) .
10 .بعد از انجام مراحل فوق , کلید SW1 را چند ثانیه نگه دارید تا دستگاه بوق ممتد بزند .
11 .مراحل تعریف کلیدها به پایان رسید . مرحله تعریف پدال گاز را به ترتیب زیر انجام دهید .

 

ب: تعریف پدال گاز


1 .سوئیچ را باز کنید .
2 .شاسی ON را یک بار فشار دهید , چراغ سبز روشن می شود .
3 .پدال ترمز را نگهدارید .
4 .کلید SET را 4 بار پشت سر هم فشار داده و رها کنید , دستگاه 4 بوق بزند.
5 .کلید RES را یک بار بزنید و رها کنید .
6 .ترمز را رها کنید . بعد از رها کردن ترمز دستگاه یک بار بوق بزند .
7 .کلید SET را یک بار بزنید .
8 .پدال گاز را تا آخر فشار داده و نگهدارید . کلید RES را یک بار بزنید . دستگاه به طور منقطع شروع به بوق زدن خواهد کرد .
9 .در صورتی که بوق شنیده شده منظم نباشد پدال گاز درست تعریف نشده و باید مجدد سوکت T پدال گاز را کنترل و دومرتبه پدال گاز را تعریف کنید .
10 .پدال ترمز را نگهداشته و همزمان 4 بار کلید SET را بزنید .
11 .پدال ترمز را رها کرده و سوئیچ را ببندید .
12 .مراحل تنظیم پدال گاز به پایان رسید , مرحله تنظیم و تست جاده را به دقت انجام دهید .

 

ج: تست جاده


1 .خودرو را روشن نمایید .
2 .کروز را روشن نمایید .
3 .در سرعت بالای 50 کیلومتر شاسی SET را فشار داده و رها کنید ( پای خود را از روی پدال گاز برداریید , چراغ نارنجی شده و سرعت شما تثبیت
می شود , با شاسی + سرعت زیاد و با شاسی _ سرعت کم می شود .
4 .با فشار ترمز و یا کنسل از حالت کروز خارج شده و چراغ سبز می شود .
5 .با زدن شاسی RES به اخرین سرعت قبلی برمی گردد .
6 .مراحل تست تمام شد .

 

لیمیتر :


سیستم نصب شده بر روی خودرو شما مجهز به سیستم لیمیتر می باشد . کاربرد لیمیتر در مسیرهای پر ترافیک که محدودیت سرعت هم وجود دارد مانند تونلهای داخل شهر می باشد که خودرو از سرعت تعیین شده شما بیشتر گاز نمی خورد . برای استفاده از لیمیتر بعد از روشن کردن کروز , در مدت زمان یک دقیقه اول شاسی کنسل را چند ثانیه نگهدارید تا دستگاه دو بوق بزند ، روی سرعت مورد نظر که رسیدید ( بیش از 30 کیلومتر در ساعت ) شاسی SET را فشار دهید، چراغ نارنجی شده و خودرو ازسرعت تعیین شده بیشتر گاز نمی خورد . با شاسی های + و– می توانید سرعت لیمیتر را کم یا زیاد کنید. در زمان استفاده از لیمیتر با دکمه های OFF/ON و کنسل یا فشار دادن پدال گاز به صورت دومرتبه سریع و پشت سر هم در مواقع ضروری می توانید از حالت لیمیتر خارج شوید .

 

 

 

دانلود نصب کروز کنترل جک S5
 
 

 

 

نوشتن دیدگاه