0 
بلو درایو (Hyundai Blue Drive)
بلو درایو (Hyundai Blue Drive)

Hyundai Blue Drive

اتومبیل های هیوندای از مجموعه ای از فن آوری های نوآورانه به نام Blue Drive برای کمک به بهبود مصرف سوخت و کاهش انتشار آلایندگی استفاده می کنند . این تکنولوژی نه تنها در وسایل نقلیه هیبریدی ( الکتریکی و سوختی ) ، بلکه در خودروهایی که توسط موتور احتراق داخلی حرکت می کنند نیز استفاده می شود. خودروهایی که بر اساس استراتژی Blue Drive ساخته شده اند، دارای استاندارد ISO 14001  بوده تا این اطمینان حاصل شود که با اهداف و سیاست های محیطی هیوندای تولید می شوند. از اجزای سیستم Blue Drive در خودروهای هیوندای می توان به موارد زیر اشاره نمود .

(Alternator Management System (AMS

سیستم مدیریت مبدل کنترل ولتاژ شارژ به منظور بهبود مصرف سوخت، کنترل بار جایگزین در شرایط مختلف ، نگه داشتن شارژ باتری و حفاظت از باتری در مقابل شارژ بیش از حد استفاده می شود . ECM با توجه به شرایط باتری و کارکرد وسیله نقلیه، ولتاژ تولیدی را در حالات مختلف (کنترل شارژ، کنترل تخلیه، کنترل نرمال) کنترل می کند .

 

bluedrive 02

(Electric Power Steering (EPS

استفاده از فرمان الکتریکی که موجب صرفه جویی در وزن و فضای داخلی محفظه موتور و کاهش مصرف سوخت می شود . این نوع فرمان جایگزین سیستم های سنتی که بر پیستون هیدرولیک، پمپ ، شیلنگ و روغن متکی هستند شده و با یک موتوربرقی کار می کند . این موتور الکتریکی تنها هنگام چرخش از برق باتری استفاده کرده و زمانی که ثابت است هیچگونه مصرف انرژی ندارد.

bluedrive 03

(Intelligent Stop & Go (ISG

خودروهای Blue Drive همچنین دارای سیستم هوشمند توقف و رفتن هستند تا به طور خودکار هنگام توقف در ترافیک خاموش شده و سپس وقتی کلاچ فشار داده شود ، خودرو مجددا روشن شده و حرکت می کند . این سیستم تا 15% به کاهش مصرف سوخت کمک می کند .

 

isg

 

ECO Drive

استفاده از این سیستم به راننده این امکان را می دهد که بهترین زمان را برای تغییر دنده ها برای دستیابی به کمترین مصرف سوخت داشته باشد.  

 

bluedrive 06 2

 

(Diesel Particulate Filter (DPF

فیلتر DPF  در عمل  دود خروجی اگزوز را جذب کرده سپس مجددا این دود وارد موتور خودرو می شود و آلایندگی بسیار ناچیزی از اگزوز خارج می شود .

 

DPF

 


Low rolling resistance tires

اکثر انرژی تولید شده توسط موتور، بوسیله اصطکاک تایرها از بین می رود . به همین دلیل طراحی تایرهای کم اصطکاک و انعطاف پذیر باعث کاهش مصرف سوخت و انتشار CO2 کمتر می شود البته این نوع لاستیک با در نظر گرفتن تمامی شرایط ایمنی تولید می شود و هیچ گونه خطری متوجه سرنشینان خودرو نیست .

 

bluedrive 05

 

 

 ترجمه و تدوین : مسعود معظم

 

نوشتن دیدگاه